Напрями покращення маркетингової стратегії
Анотація
Маркетинг — це поточні, тактичні і стратегічні дії підприємства у сфері товаро-виробничої та орґанізаційно-збутової компонент діяльности господарюючого суб’єкта з метою вивчення та реалізації потреб споживачів, утримання діючих та вихід на нові ринки. Маркетинґова діяльність опирається на такі послідовно-причинно-наслідкові явища як: нужда, нестача, потреба, попит, ціна, товар, пропозиція. На основі цих семи базових категорій ґрунтується розроблення господарюючим суб’єктом поточних, тактичних і стратегічних маркетинґових цілей і заходів. Кожне підприємство у своїй діяльності повинно опиратися на ринкові дослідження шляхом прямого й безпосереднього опитування споживачів, вивчення й аналізування структурної динаміки власних продажів за короткі і тривалі періоди, спостереження за товарною та маркетинґовою політикою конкурентів. Правильна і повна інформація дає більші можливості для успішної реалізації маркетинґу та менеджменту. Важливим аспектом у реалізації маркетинґових цілей і завдань повинно стати вміння поєднати співпрацю між усіма підрозділами господарюючого суб’єкта. Правильна і професійна орґанізація, координація, мотивація і контроль є запорукою уникнення конфліктів у колективі, підвищення продуктивности праці, розробки дієвих та реалістичних товарно-виробничих і маркетинґово-збутових планів на коротку, середню і тривалу перспективу господарювання. Маркетинґова стратегія — це важлива та невід’ємна компонента діяльности господарюючого суб’єкта, що керується довгостроковими цілями і планами, спрямована на забезпечення безперебійного створення матеріяльних і нематеріяльних благ з елементами періодичного оновлення і ротації з метою максимального задоволення потреб наявних і потенційних споживачів. У статті з’ясовано основні аспекти сутности маркетинґу за ринкових умов. Запропоновано власний підхід до трактування понять «маркетинґ» і «маркетинґова стратегія». Розкрито особливості управління маркетинґовою діяльністю на підприємстві. Деталізовано поетапні підходи до концепції управління маркетинґом на підприємстві. Обґрунтовано суть й охарактеризовано види маркетинґової стратегії підприємства. Окреслено переваги підвищення якости продукції у контексті покращення господарських показників і зміцнення рівня конкурентоспроможности підприємства. Доповнено шляхи вдосконалення маркетинґової стратегії, що разом з діючими можуть стати базою при визначенні цілей, принципів, інструментів збутової і маркетинґової політики господарюючого суб’єкта.
Посилання
Vachevskyi, M. (2003). Sut i pryntsypy marketyngu v diialnosti pidpryiemstva. Ekonomika Ukrainy, 12, pp. 34–39.
Vernyhor, Ye. V. (2014). Marketyngova stratehiia pidpryiemstva. Upravlinnia rozvytkom, 5 (160). pp. 27–28.
Vidiapina, V. I. (2002). Sutnist suchasnoi kontseptsii marketyngu. Bakalavr ekonomiky.
Voichak, A. V., & Fedorchenko, A. V. (2007). Marketyngovi doslidzhennia. Kyiv: KNEU.
Zhuvahina, T. B. Shliakhy pidvyshchennia yakosti produktsii na pidpryiemstvakh torhivli Ukrainy. Retrieved from MNPIK: http://bit.ly/3dgnCLs.
Kolosenko, K. O., & Tkachenko, T. P. (2017). Problemy pidvyshchennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva cherez zbutovi polityku. Zbirnyk naukovykh prats molodykh vchenykh fakultetu menedzhmentu ta marketynhu KPI im. I. Sikorskoho «Aktualni problemy ekonomiky ta upravlinnia», 11. Retrieved from: http://bit.ly/2vCFf7u.