Організаційно-правове забезпечення комунікаційних відносин у сфері публічного адміністрування в Україні
Анотація
Розглядається актуальна тематика, яка полягає в організаційно-правовому забезпеченні комунікаційних відносин у сфері публічного, безперервного, оперативного та рівноправного діалогу між громадянами та основними інститутами громадянського суспільства. Теоретично обґрунтовано та виокремлено атрибутивні та системоутворювальні фактори. Виділено такі атрибутивні фактори: публічність, відкритість, демократичність. Їх сутність полягає в тому, що завдяки ним усі громадяни мають бути забезпечені однаковими правами та відповідними важелями задля перетворення державної влади на демократичне середовище самоконтролю організацій суспільства та людей. Системоутворювальні фактори розглядаються в контексті відповідної наявності нормативно-правової бази; впливу суб’єктів публічного адміністрування в різноманітний спосіб щодо розвитку та демократичного функціонування державного управління; налагодженої системи комунікацій між суб’єктами та об’єктами публічного адміністрування; професійної та культурної підготовки як державних чиновників, так і громадських лідерів та активістів. Проаналізовано основні нормативно-правові акти, що сприяють формуванню комунікаційних відносин суб’єктів публічного адміністрування в Україні, визначено необхідність у розвитку «суб’єкт-суб’єктних» відносин, що сприяє отриманню ефективних і результативних показників у соціально-економічній, політичній сферах. Хоча нормативно-правове поле є достатньо широким і на практиці мають місце погоджувальні та реординаційні адміністративно-правові відносини, розвиток громадянського суспільства в Україні не повною мірою відповідає світовим тенденціям. Виявлено недоліки в правовому регулюванні комунікаційних відносин у сфері публічного адміністрування. Доведено, що в чинних законодавчих і нормативно-правових актах основна увага приділяється декларуванню прав громадян, а не створенню ефективних гарантій їхньої практичної реалізації. Розроблено ґрунтовні висновки щодо подолання виділених недоліків.
Посилання
Hyryk, M. A. (2010) Shchodo lehitymnosti form i vydiv vzaiemodii instytutiv hromadianskoho suspilstva ta pravovoi derzhavy. Menedzhment-oriientovani pidkhody do zdiisnennia zmin v publichnomu upravlinni: materialy nauk.-prakt. konf. pp. 97–99. Dnipropetrovsk: DRIDU NADU.
Khamaneva, N. Yu. (2002) Perspektivy razvitiya nauki administrativnogo prava. Gosudarstvo i pravo, 11. pp. 5–11.
Kovbasiuk, Yu. V., Troshchynskyi V. P., Surmin Yu. P. (Eds.) (2010) Entsyklopedychnyi slovnyk z derzhavnoho upravlinnia. Kyiv : NADU
Konstytutsiia Ukrainy vid 28.06.1996 № 254k/96–VR. (n.d.). Retrieved from Verkhovna Rada Ukrainy. Zakonodavstvo Ukrainy: http://bit.ly/2xuoPOW.
Hel, A. P., Semakov, H. S., Kondrakov, S. P. (2004). Sudovi ta pravookhoronni orhany Ukrainy. K. : MAUP,. 272 s.
Strybko, T. I. (2014) Yurydychna syla normatyvno-pravovoho akta yak forma vyrazhennia norm prava. Naukovyi visnyk Akademii munitsypalnoho upravlinnia. Seriia «Pravo», 1. pp. 14–18.
Pro Rehlament Verkhovnoi Rady Ukrainy: Zakon Ukrainy vid 10.02.2010 № 1861–VI. (n.d.). Retrieved from Verkhovna Rada Ukrainy. Zakonodavstvo Ukrainy: http://bit.ly/2xC0xmk.
Pro sotsialnyi dialoh v Ukraini: Zakon Ukrainy vid 23.12.2010 r. № 2862–VI. (n.d.). Retrieved from Verkhovna Rada Ukrainy. Zakonodavstvo Ukrainy: http://bit.ly/2W9H9Hy.
Pro zasady derzhavnoi rehuliatornoi polityky u sferi hospodarskoi diialnosti : Zakon Ukrainy vid 11.09.2009 № 1160–IV. (n.d.). Retrieved from Verkhovna Rada Ukrainy. Zakonodavstvo Ukrainy: http://bit.ly/39L3Aqq.
Pro zabezpechennia uchasti hromadskosti u formuvanni ta realizatsii derzhavnoi polityky: postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 03.11.2010 r. № 996. (n.d.). Retrieved from Verkhovna Rada Ukrainy. Zakonodavstvo Ukrainy: http://bit.ly/2Qdll9Y.
Melnychenko, V. (2009). Vdoskonalennia vzaiemodii publichnoi administratsii z hromadianamy yak priorytet administratyvnoi reformy. Kyiv: NADU.