Механізми державного регулювання фізкультурно-виховної діяльності у закладах вищої освіти України
Анотація
Визначено, що удосконалення державно-управлінських відносин пов’язано з вирішенням низки проблем, які виникають у результаті невідповідності існуючого стану цих відносин вимогам сьогодення. Здоровий спосіб життя та фізична культура і спорт покликані стати соціальним феноменом і державницькою ідеологією, що сприяє розвитку сильної держави і здорового суспільства. Розвиток фізкультурно-виховної діяльності зумовлений цивілізаційними чинниками, у вирішенні яких вона може виступати як засобом культивації в суспільній свідомості цінностей творчості, толерантності, солідарності, розвитку особистості, так і оптимізації комунікації та урегулювання конфліктів. Проаналізовано процес державного регулювання фізкультурно-виховної діяльності у закладах вищої освіти як особливий вид діяльності, результати якого корисні для суспільства і студентської молоді. Окреслено процес розвитку фізкультурно-виховної діяльності та конкретизовано, що галузь надання фізкультурно-оздоровчих послуг має бути стратегічною метою реформування роботи органів державної влади в цьому напрямі. Сучасне становлення економіко-господарських відносин у державі вимагає нового погляду на фізкультурно-виховну діяльність як на специфічний вид суспільної діяльності, скерований на молоду людину, її фізичний стан і здоров’я. Розкрито сучасний стан та проблематику державного регулювання фізкультурно-виховної діяльності в контексті актуалізації суспільно-владних відносин в Україні. Теоретично обґрунтовано необхідність уніфікації механізмів державного регулювання фізкультурно-виховної діяльності в закладах вищої освіти України в період трансформації громадянського суспільства, що відрізняється застосуванням інтегративного підходу до формування інструментарію цілеспрямованого впливу держави на розвиток системи освіти на нових ціннісних засадах. Запропоновано комплекс механізмів державного регулювання фізкультурно-виховної діяльності в закладах вищої освіти в Україні, зокрема нормативно-правові, економіко-фінансові, організаційні, соціально-політичні, мотиваційні, інформаційні, освітньо-культурні та комунікативні механізми та окреслено їхнє змістовне наповнення.
Посилання
Zhdanova, O. M., Chekhovska, L. Ya. (2009) Upravlinnia sferoiu fizychnoho vykhovannia ta sportu. Drohobych, Kolo.
Kuzmenko, O. O. (2011) Suchasnyi stan derzhavnoho upravlinnia fizychnoiu kulturoiu ta sportom v Ukraini ta Yevropi. Derzhava ta rehiony. Seriia: Derzhavne upravlinnia, 3, 36–41. Retrieved from : https://bit.ly/32UTzGl.
Hasiuk, I. L. (2011) Prohramno-tsilovyi pidkhid — naukova katehoriia teorii derzhavnoho upravlinnia rozvytkom fizychnoi kultury ta sportu. Ekonomika ta derzhava, 4, 126–128.
Zhurba, M. A. (2017) Publichne upravlinnia u haluzi fizychnoi kultury i sportu. Odesa.
Kovalenko, O. (2013) Derzhavne upravlinnia v protsesi sotsializatsii suspilnoho vidtvorennia. Derzhava ta rehiony. Seriia «Derzhavne upravlinnia», 2, 71–75.
Domashenko, A. V. (2002) Kontseptsiia rozvytku fizychnoho vykhovannia studentiv u vuzakh Ukrainy 3–4 rivniv akredytatsii. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu, 22, 53–57.
Sirenko, R. (2019) Udoskonalennia derzhavnoho rehuliuvannia fizkulturno-vykhovnoi diialnosti u zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy. Drohobych, Kolo.
Sirenko, R. (2018) Unifikacija mehanizmov gosudarstvennogo regulirovanija sfery fizicheskoj kul'tury i massovogo sporta v Ukraine. East journal of security studies, 1 (3). 1–14. Retrieved from : https://bit.ly/2FHmODN; https://doi.org/10.5281/zenodo.1486658.