Особливості маркетингової діяльності компаній в умовах пандемії коронавірусу

  • Наталя БАБКО Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка http://orcid.org/0000-0002-7620-9500
  • Тетяна КВЯТКО Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка http://orcid.org/0000-0001-8963-3696
  • Вікторія ДУЗЬКРЯТЧЕНКО Kharkiv Petro Vasylenko National Technical University of Agriculture https://orcid.org/0000-0002-8927-1282
  • Аркадій МИКИТАСЬ Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка https://orcid.org/0000-0001-7059-9205
Ключові слова: пандемія COVID-19, коронакриза, маркетингова діяльність, діджиталізація, маркетинговий бюджет

Анотація

Визначені особливості маркетингу в умовах пандемії коронавірусу. Досліджені негативні наслідки коронакризи для підприємств різних сфер діяльності. Проаналізовані основні показники ефективності функціонування компаній, які показали їхнє зростання в умовах пандемії COVID-19, а також зміни в маркетинговій діяльності, які вони вимушені були здійснити з метою пристосування до умов карантину. Наведені приклади практичної маркетингової діяльності провідних компаній світу. Представлені основні результати діяльності щодо обсягів продажів товарів та надання послуг. Визначені тенденції розвитку провідних компаній за період пандемії, сформовані базові чинники впливу на попит і коригування пропозиції на відповідних ринках. Наведені особливості та практичні механізми переходу в онлайн-бізнес, згруповано основні складники інструментарію переходу в онлайн-маркетинг. Доведено вплив кризових явищ на ринкову активність споживачів. Визначені маркетингові інструменти та методи впливу на поведінку споживачів, яка зазнала значних змін в умовах карантину. Опрацьовано теоретичні особливості формування маркетингової діяльності в умовах пандемії та напрямів маркетингових трансформацій у бізнесі. Проведено порівняння наявних теоретичних засад та практик провідних компаній, у результаті чого окреслено необхідність відходу від класичної теорії маркетингу до запровадження стратегічного підходу з урахуванням умов невизначеності. Доведено необхідність пошуку нових систем та засобів комунікації й стимулювання збуту через зміну моделі поведінки споживача та клієнтського попиту загалом. Визначено, що за умов пандемії значного розвитку та збільшення попиту отримала електронна комерція, що також вплинуло на моделі маркетингу в розрізі бізнес-процесів між окремими ринковими суб’єктами. Окреслені напрями розвитку маркетингового складника у сфері медіа, представлено більш популярні в умовах пандемії засоби передачі інформації. Наведено приклади провідних компаній щодо реорганізації своєї маркетингової діяльності за акцентами на окремі інструменти стримінгу, які за цей період мали більший попит у споживачів. Проаналізовано структуру споживання у сфері медіа та формалізовано результати у площині маркетингової політики комунікацій та реклами. Розроблені рекомендації щодо маркетингової діяльності компаній в умовах вимушеної трансформації їх діяльності з орієнтацією на тотальний діджитал.

Посилання

Koronavirus i biznes: kto vyigral i kto proigral v uslovijah karantina (13.05.2020). Retrieved from BBC News: https://bbc.in/39fS0W7.

Bunina V. Ot Zoom do Among Us: samye populjarnye prilozhenija 2020 goda (02.12.2020, 14:28). Retrieved from Gazeta.Ru: https://bit.ly/3cmvoFr.

allo.official. TikTok. URL : https://bit.ly/3rnsN27.

Kreativ protiv pandemii: kak brendy spasajut mir (14.04.2020). Retrieved from RBK Pro: https://bit.ly/39f9h1v.

Uilton P. Gramotnyj marketing: kak on pomogaet transformirovat' kompaniju. Retrieved from RBK Pro: https://bit.ly/3sofmQZ.

Obnosov A. B'jutsja rekordy: kak striming vzletel na fone karantina (01.04.2020, 18:48). Retrieved from Gazeta.Ru: https://bit.ly/3d8XXFo.

Sitnikova I. Kompaniia Disney zaiavyla pro velyku reorhanizatsiiu. Teper yii holovnym napriamom bude strymin (14.10.2020; 00:44). Retrieved from Hromadske telebachennia: https://bit.ly/3feoSm3.

Опубліковано
2020-12-31
Розділ
COVID-19