Формування інноваційного механізму соціального партнерства в системі підтримки територіальних громад
Анотація
Здійснено аналіз прогнозу розвитку економічної ситуації в Україні. Підкреслено, що головною причиною найменших рейтингових показників ВВП на душу населення серед європейських країн, а також найнижчих позицій світового добробуту України є головна причина — відсутність реформ, які дозволили б вивести нашу державу на новий якісний рівень. Розглянуто поняття соціального партнерства, його трансформацію в умовах реалізації реформи територіальної організації влади на засадах децентралізації. Встановлено, що завдяки старту реформи територіальної організації влади та фінансовій децентралізації створюється новий інноваційний механізм у взаємодії сторін соціального партнерства. Основний стимул — фінансова децентралізація, яка «спустила» фінансові ресурси до рівня громад і дала змогу запустити реальну стадію трансформації, коли органи місцевого самоврядування стають більш затребуваними. Переважна більшість державних послуг тепер передається на місця, покладаючи відповідальність за результат на місцеві громади, що, у свою чергу, сприяє активності жителів цих громад. Виокремлено також, що бізнес у теперішніх умовах повинен показати себе з сторони іншого боку: бути більш соціально відповідальним, адже нова система перерозподілу податків стимулює до «чистої гри». Згадана система тепер повинна бути зручною всім — державі, бізнесу, громадянам. Додатково виділено, що наймогутнішим чинником розвитку соціального партнерства є формування сприятливого клімату для ведення бізнесу. І тому зараз політичне керівництво України активно закликають нових інвесторів приходити та вкладати кошти в нашу економіку. Поряд з цим підкреслено, що ще одним із індикаторів завершення децентралізації є можливість проведення нового ефективного діалогу для розвитку інституту соціального партнерства, адже жителі новоутворених територіальних громад уже знають і можуть безпосередньо потужно впливати на політику місцевої влади, розставляючи власні пріоритети в подальшому розвитку відповідної території. Загалом відзначено що механізм соціального партнерства в системі підтримки територіальних громад у ході реалізації нової державної політики у сфері місцевого самоврядування повинен спиратися на інтереси жителів територіальних громад, виходячи із соціальної, економічної та інноваційної складових. Резюмуючи, визначено потенційний ефект від реалізації механізму соціального партнерства.
Посилання
Ukraina ye naibidnishoiu krainoiu Yevropy — zvit MVF (12.10.2018; 15:53). Retrieved from UNIAN: http://bit.ly/3rLPf5Z.
Ukraine occupies 123rd place in Global Wealth Report (19.10.2018; 17:46). Retrieved from 112.international: http://bit.ly/3tfR6k6.
Makroekonomichni pokaznyky (18.09.2020). (N.d.) Retrieved from Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy.: https://bit.ly/3vjJKxG.
Natsionalnyi bank ochikuie na infliatsiiu blyzko 5 % ta ekonomichne zrostannia na rivni 3,5–4 % u 2020–2022 rr. (06.02.2020; 21:20). Retrieved from Natsionalnyi bank Ukrainy: http://bit.ly/3qJzcEC.
Zvierieva, I. D. (2006) Orhanizatsiia partnerstva u mistsevykh hromadakh. Kyiv : Naukovyi svit.
Ostenda, A., Nestorenko, T. (2016) Information aspects of socio-economic systems development. Katowice School of Technology. Katowice : Wydawnictwo Wyzszej Szkoly Technicznej w Katowicach.
Makhnachova, N. (2018) Rol sotsialnoho partnerstva v hromadi v umovakh detsentralizatsii. Efektyvna ekonomika, 6. Retrieved from: https://bit.ly/30EOu2T.
Zhukov, V., Skurativskyi, V. (2001) Sotsialne partnerstvo v Ukraini. Kyiv : UADU.
Khmil, F. I. (2006) Upravlinnia personalom. Kyiv : Akademvydav.
Darchenko, N. D., Ryzhykov, V. S., Yeskov, O. L., Mikriukov, O. M. (2007) Ekonomika pratsi ta sotsialno-trudovi vidnosyny. Kyiv : Tsentr uchbovoi literatury.
Lutohina, Je. (2003) Social'noe partnerstvo i ego modeli v zarubezhnyh stranah (opyt i uroki). Belorusskij zhurnal mezhdunarodnogo prava i mezhdunarodnyh otnoshenij, 1. Retrieved from: http://bit.ly/30DFnQ7.
Hrishnova O. A. Ekonomika pratsi ta sotsialno-trudovi vidnosyny. Kyiv : Znannia, 2007. 559 c.
Vinokurov Ya. Investoram, yaki vkladut v Ukraini ponad $100 mln, nadadut personalnoho menedzhera — Zelenskyi (22.01.2020; 17:54). Retrieved from Hromadske telebachennia: http://bit.ly/2PUWqL7.
Klychko — investoram: Ya osobysto hotovyi pratsiuvaty «bodihardom» vashoho biznesu v Kyievi (22.03.2017; 11.28). Retrieved from HORDON: https://bit.ly/30HA02m.
Kravchuk V. Pidtrymka biznesu z boku derzhavy: chy mozhna bilshe? (13.06.2019; 17:05). Ekonomichna pravda: https://bit.ly/3vlyy3G.
Velyke budivnytstvo: yak zminylosia finansuvannia v biudzheti-2020 (14.04.2020; 16:24). Retrieved from Slovo i dilo: http://bit.ly/2OQM12w.
Pro zatverdzhennia Umov zaluchennia kredytnykh koshtiv ta nadannia derzhavnykh harantii u 2020 rotsi dlia zabezpechennia vykonannia borhovykh zoboviazan za zapozychenniamy Derzhavnoho ahentstva avtomobilnykh dorih i pereliku obiektiv budivnytstva, rekonstruktsii, kapitalnoho ta potochnoho serednoho remontu avtomobilnykh dorih zahalnoho korystuvannia derzhavnoho znachennia u 2020 rotsi ta obsiahiv biudzhetnykh koshtiv dlia yikh finansuvannia za rakhunok zapozychen, zaluchenykh pid derzhavni haranti. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 01.04.2020 r. № 254. (N.d.) Retrieved from Verkhovna Rada Ukrainy. Zakonodavstvo Ukrainy: http://bit.ly/38Czx5H.
Pro Derzhavnu prohramu «Dostupni kredyty 5-7-9%». Dodatok 1 do Protokolu zasidannia Rady Fondu rozvytku pidpryiemnytstva vid 26 zhovtnia 2020 roku. (N.d.) Retrieved from Dostupni kredyty 5-7-9%: https://bit.ly/3bGxgsi.