Управління ризиками як складник бренд-стратегії торговельного підприємства

  • Дар’я ЗУБКО Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця https://orcid.org/0000-0002-1903-2198
Ключові слова: ризик, бренд, стратегія, репутація, управління, торговельне підприємство

Анотація

Розглянуто питання ідентифікації ризиків на торговельних підприємствах з метою їх урахування у процесі формування стратегії бренду. Метою статті є аналіз можливих ризиків на торговельних підприємствах з метою розробки заходів для їх запобігання, які необхідно враховувати у формуванні бренд-стратегії. Визначено поняття ризику торговельного підприємства та його складники. Розглянуто ризики за класифікацією за характером обліку. Схарактеризовано зовнішні та внутрішні ризики, останні — за типами сфери впливу. Проілюстровано, як ті чи ті типи ризиків впливають на бренд взагалі та його репутацію зокрема. Виокремлено ті ризики, які складно передбачити, навіть за умови ефективного планування управління ризиками. Визначено фактори, що зумовлюють необхідність управління ризиками. Доведено, що врахування зазначених факторів у процесі формування бренд-стратегії торговельного підприємства позитивно впливатиме на ефективність його діяльності. Управління ризиками на торговельному підприємстві повинно бути циклічним і безперервним. Воно буде ефективним лише за умови виявлення, контролю і зниження впливу всіх видів ризиків із залученням постійного моніторингу. Визначено комплекс дій, спрямованих на планування управління ризиками на торговельному підприємстві. Зазначено, що, з метою сприяння діяльності з управління ризиками торговельному підприємству, необхідно розробити власну методологію безперервного управління ризиками, зважаючи на специфіку конкретного підприємства. Такий підхід до управління ризиками матиме вирішальне значення для всебічного процесу управління й гарантуватиме, що індикатори, що сигналізують ризик для підприємства, оброблятимуться ефективно й належним чином. Враховуючи той факт, що управління ризиками є важливим для ефективної діяльності торговельного підприємства в конкурентному середовищі, визначено фактори, які його обумовлюють. Вчасна ідентифікація ризиків торговельного підприємства забезпечить його працездатність за умови, що управління ризиками буде циклічним та безперервним. Доведено, що механізм безперервного управління дасть можливість вчасно ідентифікувати ризики й за допомогою превентивних заходів зменшити витрати торговельного підприємства, що, у свою чергу, зменшить репутаційні втрати бренду. Зазначений механізм повинен бути обов’язковим складником бренд-стратегії торговельного підприємства.

Посилання

Vitlynskyi, V. V., Verchenko, P. I. (2000) Analiz, modeliuvannia ta upravlinnia ekonomichnym ryzykom. Kyiv : DEMIUR.

Vitlynskyi, V. V. (1996) Analiz, otsiniuvannia i modeliuvannia ekonomichnoho ryzyku. Kyiv : DEMIUR.

Vitlynskyi, V. V. (1996) Ekonomichnyi ryzyk i metody yoho vymiriuvannia. Kyiv : DEMIUR.

Mochornyi, S. V., Ustenko, O. A., Chebotar, S. I. (2001) Osnovy pidpryiemnytskoi diialnosti. Kyiv : Akademiia.

Steshenko, O. D. (2011) Ekonomichni ryzyky. Kharkiv : UkrDAZT.

Steshenko, O. D., Shvyrova Ye. O. (2011) Udoskonalennia upravlinnia ryzykamy v pidpryiemnytskii diialnosti. Komunalne hospodarstvo mist, 98, 424–428.

Ustenko, O. L. (2006) Predprinimatelskie riski: Osnovy teorii, metodologiya ocenki i upravleniya. Kiev.

Shevchuk, O. B. (2012) Ryzyky pidpryiemnytskoi diialnosti: problemy analizu. Kyiv : Zviazok.

Fekete, A. (2012) Safety and security target levels: opportunities and challenges for risk management and risk communication. International Journal of Disaster Risk Reduction, 2, 67–76. https://doi.org/10.1016/j.ijdrr.2012.09.001.

Опубліковано
2021-07-03
Розділ
Економіка