Теоретичні аспекти й особливості функціонування туристичної індустрії в контексті її інформаційного забезпечення та фінансового проєктування

  • Тетяна ФАСОЛЬКО Хмельницький університет управління та права імені Леоніда Юзькова https://orcid.org/0000-0003-4718-2422
  • Інна ЧАЙКОВСЬКА Хмельницький університет управління та права імені Леоніда Юзькова https://orcid.org/0000-0001-7482-1010
  • Петро СЕМ’ЯНЧУК ПрАТ «ВНЗ «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0002-6987-9979
Ключові слова: туризм, туристична індустрія, туристична продукція, попит, пропозиція, ціна, турист, витрати, доходи, прибуток, фінансування, проєкт, інформаційні технології

Анотація

Туризм є перспективною і важливою галуззю національної економіки, що покращує та урізноманітнює життя людей через надання їм якісних рекреаційних, просвітницьких, культурних, релігійних, економічних, виховних, екологічних, гуманітарних, комунікаційних, холістичних та оздоровчих послуг і задоволення відповідних потреб. Ґрунтовно описані теоретичні аспекти й розкриті особливості функціонування туристичних компаній зокрема і туристичної індустрії загалом. Попит на туристичний продукт — це та кількість замовлених послуг, яку хочуть і можуть оплатити туристи за певного рівня цін. Пропозиція туристичної продукції — це та кількість запропонованих туристичних послуг, яку хоче і може надати туристична агенція. Середні витрати туристичної фірми — це собівартість певного виду туристичної послуги, що залежить від середньої та граничної продуктивності вкладених коштів у туристичну справу. Наведені аргументи мають на меті допомогти практикам здійснити реальні дієві кроки в руслі вдосконалення розвитку туристичного бізнесу, розширення його сфери впливу, ефективного фінансового проєктування та інформаційного забезпечення. Інформаційні технології і програмне забезпечення в сучасному інформаційному суспільстві та знаннєвій економіці є вагомою ключовою рушійною силою прогресу науки, техніки та діючої економічної практики від мікроекономічного середовища до мегаекономічного рівня. Туристична індустрія повинна активно вливатися в цю прогресивну тенденцію. Багатофункціональність інформаційних технологій та програмного забезпечення дозволяє точно прорахувати, спрогнозувати і здійснити аналіз попиту, пропозиції, цінової політики, оптимального розподілу наявних ресурсів, структури й динаміки середніх і граничних витрат, а також середньої і граничної віддачі вкладених коштів, розробки проєктів фінансування тощо. Інформаційні технології та програмне забезпечення якісно сприяють істотному полегшенню вибору туристичних маршрутів, моделюванню різноманітних ситуацій як для туристичних компаній, так і для самих туристів. Доведено, що фінансове проєктування у туристичному бізнесі є дуже важливим елементом його розвитку й значною мірою залежить від рівня впровадження та застосування інформаційних технологій і програмного забезпечення. З’ясовано, що технології програмування й обробки інформації дозволяють з мінімальними помилками розробити оптимальні фінансові проєкти. Відтак з наближеною реальною точністю визначається динаміка середніх і граничних витрат, тенденція граничної і середньої продуктивності, запобігаються неочікувані втрати, рівномірно розподіляються кошти на розвиток інтелектуального капіталу, розширення та покращення виробничих потужностей, ефективне, дбайливе й раціональне використання туристично-рекреаційного потенціалу.

Посилання

Kulych, I. B. (2015) Turystychna industriia yak skladna systema mizhhaluzevykh vidnosyn. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu, 11 (1), 115–117.

Martseniuk, L. V. (2015) Problemy ta perspektyvy rozvytku turyzmu v Ukraini. Ekonomichnyi visnyk, 3, 76–82.

Makhovka, V. M. (2013) Osoblyvosti rozvytku turystychnoi industrii Ukrainy. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu, 2 (39), Ch. 1), 167–171.

Momont, T. V. (2012) Osnovni faktory rozvytku rynku turystychnykh posluh. Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii. Seriia: Ekonomichni nauky., 1. Retrieved from Natsionalna biblioteka Ukrainy i im. V. I. Vernadskoho NAN Ukrainy: https://bit.ly/3qd9HyX.

Panchuk, A. P., Panchuk, I. V. (2017) Turystychna industriia Ukrainy. Innovatyka u vykhovanni, 5, 154–161. Retrieved from Natsionalna biblioteka Ukrainy i im. V. I. Vernadskoho NAN Ukrainy: https://bit.ly/3H1Du3F.

Prokopyshyn-Rashkevych, L. M., Shadurska, B. O., Petrovych, Y. M. (2020) Industriia turyzmu v Ukraini: perspektyvni napriamy ta vyklyky suchasnosti. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika», 4 (1), 72–82.

Trehubov, O. S. (2016) Osoblyvosti turystychnoi industrii ta yii rol v ekonomitsi. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia, 1 (21), 190–200.

Shchepanskyi, E. V. (2010) Metodolohichna sutnist i klasyfikatsiini oznaky turyzmu. Derzhavne budivnytstvo, 1. Retrieved from Natsionalna biblioteka Ukrainy im. V. I. Vernadskoho NAN Ukrainy: https://bit.ly/3CTXBhH.

Опубліковано
2021-07-03
Розділ
Туризм