Управління та перспективи розвитку культурного туризму в Приазовському регіоні

  • Анна РОМАНОВА Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана https://orcid.org/0000-0001-7336-1032
Ключові слова: Приазов’я, культурний туризм, туристичний продукт, туристична індустрія, районування, туристичний менеджмент

Анотація

Проаналізовано культурний потенціал Приазов’я для розвитку культурного туризму. Виділено три групи культурних ресурсів регіону: 1) об’єкти культурної матеріальної спадщини та музейні ресурси; 2) об’єкти нематеріальної культурної спадщини; 3) фестивально-подієві ресурси. Проілюстровано інституційну спроможність та відвідуваність музейного кластеру Приазовського регіону. Проведено SWOT-аналіз ресурсів розвитку культурного туризму Приазов’я. Визначено основні проблеми та виклики розвитку туристичного сектору Приазов’я: короткий туристичний сезон; брак інформації про культурний потенціал Приазов’я; незадіяний культурний та історичний ресурс; орієнтація на бюджетний пляжний відпочинок; несприйняття мешканцями Приазов’я як культурного центру («комплекс меншовартості»); низький рівень гостинності та сервісу; несформований культурний туристичний продукт; брак туристично-інформаційних центрів, а також автентичних сувенірів, гідів, навігації та вказівників на культурні об’єкти; несформована музейна мережа та музейна інфраструктура; нестача конференц-місць для покриття потреб промислового регіону; брак якісних унікальних фестивалів та масштабних цікавих подій для туристів тощо. Обґрунтовано необхідність задіяння значних культурних ресурсів Приазов’я для збільшення туристичної привабливості регіону. Наведено варіанти культурних продуктів Приазов’я: 1) подієвий продукт (фестивалі; релігійні свята та обряди, MICE-продукти); 2) мистецький продукт (арт-тури, арт-канікули, фото-тури); 3) кінотуризм (зйомки фільму та тури по місцях зйомок); 4) культурно-пізнавальний туризм (сіті-тури, індустріальні тури, сентиментальні тури, сакральні тури). Удосконалено методичні рекомендації щодо створення та просування культурних туристичних продуктів регіону, зокрема рекомендовано таргетування пріоритетних цільових аудиторій, проведення масштабної маркетингової кампанії з просування культурних турпродуктів для цільових аудиторій, організацію інформаційних турів для туроператорів, блогерів та медіа, використання цифрового маркетингу та онлайн-платформ бронювання турів.

Посилання

Mirisaee, S. M., Ahmad, Y. (2018) Post-war tourism as an urban reconstruction strategy case study: Khorramshahr. International Journal of Tourism Cities, 4 (1), 81–97. https://doi.org/10.1108/IJTC-07-2017-0039.

Kulturni tsinnosti Krymu i Donbasu v umovakh viiny ta okupatsii (2016) : Mater. kruhl. st. «Istoryko-kulturnyi ta naukovyi potentsial Pivdnia ta Skhodu Ukrainy v umovakh okupatsii ta voiennykh dii: zahrozy, vtraty, perspektyvy zberezhennia ta vidnovlennia» (m. Kyiv, 12 lystopada 2015 r.). Kyiv : Instytut istorii Ukrainy NAN Ukrainy.

Shchepanskyi, E. V. (2013) Obgruntuvannia dotsilnosti stratehichnoho upravlinnia turyzmom v rehioni. In Stratehichni napriamky sotsialno-ekonomichnoho rozvytku derzhavy v umovakh hlobalizatsii : zb. tez Mizhn. nauk.-prakt. konf. (m. Khmelnytskyi, 18–20 kvitnia 2013 r.). Khmelnytskyi : Khmelnytskyi universytet upravlinnia ta prava.

Arabadzhy, O. S. (2018) Tradytsiia chastuvannia karaimiv yak yaskravyi zrazok nematerialnoi kulturno spadshchyny narodu. In Frenkel, I. V. et al (eds) Implementatsiia Konventsii pro okhoronu nematerialnoi kulturnoi spadshchyny: pidsumky ta perspektyvy : zb. nauk. pr. za mater. III Vseukr. nauk.-prakt. konf. z mizhnarodnoiu uchastiu, 20–21 hrudnia 2017 r. (pp. 5–8). Kyiv : NAKKKiM.

Diakov, O. (2018) Znachennia Azovskoho moria dlia Ukrainy. In Otsinky stratehichnoho seredovyshcha. Viiskovo-Morski Syly Zbroinykh Syl Ukrainy : materialy seminaru (pp. 43–46). Odesa.

Ihnatenko, O. A., Sapiha, V. V. (2019) Vplyv heopolitychnoi sytuatsii ta fizyko-heohrafichnykh umov rehionu Azovskoho moria na zastosuvannia syl (viisk, zasobiv) VMS. Nauka i oborona, 1, 16–24. https://doi.org/10.33099/2618-1614-2019-6-1-16-24.

Tytova, O. M. (2015) Kulturna spadshchyna Krymu ta Donbasu za suchasnykh umov: zahrozy, vtraty, perspektyvy zberezhennia. In Kulturni tsinnosti Krymu i Donbasu v umovakh viiny ta okupatsii : mater. Kruhl. st. «Istoryko-kulturnyi ta naukovyi potentsial Pivdnia ta Skhodu Ukrainy v umovakh okupatsii ta voiennykh dii: zahrozy, vtraty, perspektyvy zberezhennia ta vidnovlennia» (m. Kyiv, 12 lystopada 2015 r.). Kyiv. Retrieved from Instytut istorii Ukrainy: https://bit.ly/305lS6c.

Hvozdiev, V. M. (2010) Movna sytuatsiia na mediarynku Ukrainy ta Pivnichnoho Pryazovia. Aktualni problemy slovianskoi filolohii. Seriia: Linhvistyka i literaturoznavstvo, XXIII (2), 498–505.

Archaeological Site «Stone Tomb». (N.d.) UNESCO: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization: https://bit.ly/378zspu.

TripAdvisor. Tripadvisor: Read Reviews, Compare Prices & Book: (N.d.) Retrieved from https://www.tripadvisor.com.

Pershyi turystychnyi forum Pryazovia zibrav ponad 200 uchasnykiv. (N.d.) Retrieved from Asotsiatsiia industrii hostynnosti Ukrainy: https://bit.ly/3xdRst5.

Kot, S. I. (2018) Pro stan zberezhennia kulturnoi spadshchyny Ukrainy. In Informatsiino-analitychni materialy do parlamentskykh slukhan «Stan, problemy ta perspektyvy okhorony kulturnoi spadshchyny v Ukraini» (18 kvitnia 2018 r.). Kyiv. Retrieved from Instytut istorii Ukrainy: https://bit.ly/3BStnu9.

Pro vnesennia zmin do Zakonu Ukrainy «Pro derzhavnu pidtrymku kinematohrafii v Ukraini» shchodo nadannia derzhavnoi subsydii dlia povernennia chastyny kvalifikovanykh vytrat, zdiisnenykh inozemnym subiektom kinematohrafii pry vyrobnytstvi (stvorenni) filmu v Ukraini. Zakon Ukrainy vid 20.09.2019 r. № 130–IX. (N.d.) Retrieved from Verkhovna Rada Ukrainy. Zakonodavstvo Ukrainy: https://bit.ly/3bMiK1t.

Опубліковано
2021-07-03
Розділ
Туризм