Інформаційні технології і менеджмент в органах публічного управління соціальним забезпеченням

  • Петро СЕМ’ЯНЧУК Хмельницький університет управління та права імені Леоніда Юзькова https://orcid.org/0000-0002-6987-9979
  • Ольга ФЕДОРЧУК Хмельницький університет управління та права імені Леоніда Юзькова https://orcid.org/0000-0003-2163-8890
  • Тетяна ФАСОЛЬКО Хмельницький університет управління та права імені Леоніда Юзькова https://orcid.org/0000-0003-4718-2422
Ключові слова: соціальне забезпечення, соціальний захист, соціальне страхування, менеджмент, інформаційні технології, механізм, публічне управління, інформатизація

Анотація

Обґрунтовано суть, необхідність і важливість менеджменту в органах публічного управління соціальним забезпеченням. З’ясовано, що активне впровадження класичних аксіом і передових перевірених практик сучасного менеджменту у сферу соціальної політики України якісно підвищать рівень соціального забезпечення населення, соціального захисту громадян й забезпечить ефективну систему соціального страхування. Одним із нових та результативних напрямів в управлінні соціальним забезпеченням є «політична мережа», яка цілком спроможна підсилити якісні параметри менеджменту в органах публічного управління соціальним забезпеченням. Відтак побудова високорозвиненої соціально-правової держави істотно підвищить ступінь довіри населення до органів публічного управління на всіх його рівнях. Соціальні проблеми в Україні мають різні причини виникнення та форми вияву. Їхнє успішне вирішення залежить від багатьох чинників. Саме тому, менеджмент в органах публічного управління соціальним забезпеченням у своєму становленні, розвитку й функціонуванні, залежно від обставин, повинен застосовувати такі механізми, як: бюджетний, кредитний, податковий, програмний, адміністративний, організаційний, правовий і регулярні державні замовлення. Водночас важливо здійснювати періодичний контроль за процесами вирішення соціальних проблем і соціальних запитів населення України. Така практика дозволить уникнути низки небажаних дій, запобігти протизаконним учинкам, передбачити наявні перешкоди та завчасно розв’язати складні питання. Менеджмент в органах публічного управління соціальним забезпеченням повинен забезпечити якісну інформатизацію функціонування всіх відомств, підрозділів та відділень на державному, регіональному та місцевому рівнях. Впровадження інформаційних технологій якісно покращить роботу працівників соціальної сфери й істотно підвищить ефективність їхньої роботи. Створення єдиної електронної бази даних із потужним програмним забезпеченням дозволить оперативно опрацьовувати, аналізувати, здійснювати пошук і систематизувати ємні та складні масиви інформації. Формування реєстрів та автоматизація робочих процесів дозволить зекономити час як працівникам, так і громадянам, які звернулися до органу соціального забезпечення за допомогою чи консультацією. Водночас мінімізуються випадки зловживань та протизаконних дій у соціальній сфері України. Варто відзначити, що інформаційні технології в органах публічного управління соціальним забезпеченням цілком потрапляють у русло формування сучасного інформаційного суспільства й цифрової економіки.

Посилання

Derzhavnyi menedzhment v konteksti realizatsii administratyvnoi reformy. (2012) Ivano-Frankivsk: Ivano-Frankivskyi tsentr nauky, innovatsii ta informatyzatsii. Retrieved from Dnipropetrovskyi rehionalnyi instytut derzhavnoho upravlinnia Natsionalnoi akademii derzhavnoho upravlinnia pry Prezydentovi Ukrainy: https://bit.ly/3xLMurn.

Mokrytska, N. P. (2020) Pravo sotsialnoho zabezpechennia. Lviv : LvDUVS.

Mykhailovska, I. M.; & Nelipovych, O. V. (2011) Systema sotsialnoho zakhystu naselennia v Ukraini: sutnist, osnovni skladovi ta napriamky vdoskonalennia. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, 6(4), 255–260.

Yakovlieva, H. (2017) Derzhavnyi nahliad i kontrol u sferi sotsialnoho zabezpechennia naselennia Ukrainy. Pidpryiemnytstvo, hospodarstvo i pravo, 4, 90–93.

Опубліковано
2021-10-30
Розділ
Соціальне забезпечення