Аналіз і прогноз маркетингових стратегій та PR в умовах пандемії коронавірусу
Анотація
Нинішня криза, обумовлена коронавірусом, змушує багато компаній скоригувати свої стратегії і маркетингові плани. Великою помилкою буде повністю відмовитися від просування, оскільки для ринку криза — це не загибель, а середовище, що змінюється. Хто зможе пристосуватися до змін і головне — підготуватися до наступного етапу, того чекає успіх. Але діяти треба обережно і з прицілом на майбутнє. Отже, метою статті є виявлення ролі маркетингових стратегій та PR під час коронавірусу, аналіз переваг та недоліків наявних стратегій маркетингової діяльності, а також розробка механізму обрання найбільш вдалої з них. Досліджено, що збільшення покупок онлайн спричиняє зростання впливу in-app-реклами, більш розвинену логістику в регіонах; також споживачі вважають за краще дистанційні методи вибору товарів частіше, ніж особисте відвідування магазинів. Визначено, що нестандартним вектором для поліпшення репутації бренду є освітні або рекламні ролики. Також досліджено, що соціально-орієнтований маркетинг успішно замінює частину традиційних комунікацій; тим не менш, частка рутинних взаємодій все ще вимагає звичайних практик роботи з думкою аудиторії. До соціально-орієнтованої тематики необхідно віднести комунікації про внутрішній устрій фірми і заходи щодо адаптації до умов, допомогу і спеціальні умови для своїх співробітників; публікації про зовнішню просоціальну, на кшталт пожертвувань; використання платформи як навчального майданчика, поширення освітнього матеріалу; вияв галузевої солідарності. Розглянуто, що тематичні стратегії оптимально вписуються в антикризові процедури. Визначено, що більш толерантне ставлення до приватного сектору дозволяє нівелювати негатив меншими зусиллями і виробляти органічний позитив за рахунок комунікацій з людьми; населення витрачає більше часу і зусиль на споживання і створення контенту, але перенаситилося сухими і прагматичними форматами. Досліджено, що пошукове просування підтримує позиції сайту заради наповнення маркетингової воронки, а не тільки конверсій; комбінація каналів здешевлює контекст і таргетинг, дозволяючи чітко специфікувати аудиторії і витрачати органічні ресурси тільки на самий цільовий сегмент.
Посилання
Yehorov, I. Yu., Bazhal, Yu. M., Khaustov V. K. et al. (2020) Formuvannia «rozumnoi spetsializatsii» v ekonomitsi Ukrainy. Kyiv.
Luzhnova, N. V., Berehova, I. B., Taranukha, I. A. (2017) Vybir instrumentiv prosuvannia v protsesi orhanizatsii reklamnoi kampanii v merezhi Internet. Intelekt. Innovatsii. Investytsii, 2, 19–22.
Hlobalnyi marketynh: analiz i vyklyky suchasnosti. (2020) II Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia, 22 travnia 2020 r.: tezy dop. Kyiv : NAU.
Mandych, O. V. (2018) Mozhlyvosti reinzhynirynhu ta modeliuvannia biznes-protsesiv u marketynhovii diialnosti pidpryiemstv. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu silskoho hospodarstva imeni Petra Vasylenka, 193, 311–319.
Ivanechko, N. R. (2014) Protses formuvannia marketynhovoi stratehii. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu 10/1 (t. 22), 123–131.
Onopriienko, K. S., Babko, N. M. (2020) Vykorystannia sotsialnykh merezh v marketynhovykh doslidzhenniakh. Suchasnyi marketynh: stratehichne upravlinnia ta innovatsiinyi rozvytok : Mater. II Mizhnar. nauk.-prakt. konf. do 90-richchia zasnuvannia KhNTUSH, 15 zhovtnia 2020 r. (p. 223–226) Kharkiv : KhNTUSH.
Romaniuk, I. A. (2020) Napriamy vprovadzhennia innovatsiino-investytsiinykh y marketynhovykh stratehii efektyvnoho rozvytku pidpryiemstv silskoho zelenoho turyzmu. Ekonomichnyi visnyk universytetu, 47, 35–40.
Bezrukova, N. V., Tymchenko, L. V. (2014) Brendynh v merezhi internet, yak zasib hlobalnoi marketynhovoi komunikatsii. Efektyvna ekonomika, 12. Retrieved from: https://bit.ly/3tSBoeN.
Ihnatenko, M., Antoshkin, V., Lokutova, O., Postol, A., Romaniuk, I. (2020) Ways to develop brands and pr management of tourism enterprises with a focus on national markets. International Journal of Management (IJM), 11 (5), 778–787.
Kviatko, T. M., Rudenko, S. V., and Mykolenko, I. G. (2018) Strategic management conceptual principles of agricultural enterprises competitive behavior. Actual Problems of Innovative Economy, 2, 48–53.
Herasymchuk, V. H. (2018) Marketynhova skladova «dorozhnoi karty» rozvytku zovnishnoi torhivli. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Seriia: Lohistyka, 892, 38–48.
Reshetnikova, I., Smerichevskyi, S., Polishchuk, Y. (2019) Multican Marketing as an Innovation Technology of Providing Services in the Conditions of Globalization of the Banking Market. Marketing and Management of Innovations, 3, 142–150. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.3-11.