Менторинг у HR-менеджменті готелю
Анотація
На основі наукової літератури та інтернет-ресурсів у статті визначено теоретичні та практичні проблеми формування і розвитку менторингу. Виявлено, що теоретичні дилеми зумовлені дискусійними положеннями в понятійному апараті зазначеного напряму досліджень. Операціоналізація термінології та проведений семантичний аналіз синонімічного до менторингу ряду дефініцій: наставництво, коучинг, тьюторинг — дозволили сформулювати характеристику менторингу як окремої комплементарної таксномії. Ідентифікація використовуваних менторингом форм комунікацій, методів і засобів, програмних результатів та проєкція їх з метою НR-менеджменту дозволила сформувати модель імплементації менторингу в управління персоналом готелю. У цілому розкриті теоретичні засади і практичні можливості до реалізації менторингу окреслили концептуальні управлінські рішення щодо професійного розвитку персоналу в системі НR-менеджменту готелів, адаптовані до застосування в умовах кризових процесів та локдауну. Означено, що практичні бар’єри в реалізації менторингу пов’язані з економією на витратах економічних суб’єктів в умовах невизначеного кризового фреймінгу, обмеженою пропозицією та відсутністю консолідованої бізнес-платформи менторів. Аналітичний інструментарій та методологічні засади досліджень, використані щодо опрацювання інформаційних джерел у сфері НR-менеджменту, а також діагностики окремих прикладних аспектів менторингу, створили передумови для досягнення поставлених у процесі дослідження мети — визначення змісту менторингу та обґрунтування доцільності його впровадження в практику HR-менеджменту готелю. Надано методичні та практичні рекомендації щодо реалізації менторингу суб’єктами готельного бізнесу для забезпечення формування компетентостностей персоналу та мотивованого розвитку трудового потенціалу. Обґрунтовано необхідність у створенні цифрової консолідованої платформи пропозицій менторів та умов взаємодії з клієнтами (менті). Окреслено перспективи подальших досліджень, що полягають в опрацюванні методології оцінки ефективності менторингу та окремих його інструментів у цілому та в контексті забезпечення окремих складників НR-менеджменту та інших бізнес-процесів готелю.
Посилання
Dobosh, O. M. (2019) Pedahohichne nastavnytstvo yak mekhanizm profesiinoho rozvytku molodoho pedahoha. Naukovyi visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu. Seriia «Pedahohika ta psykholohiia», 2 (10), 137–240. http://doi.org/10.31339/2413-3329-2019-2(10)-137-140.
Kuzembaeva, A. M. (2020) Mentoring v osushestvlenii deyatelnosti po razvitiyu professionalnoj identichnosti prepodavatelej VUZa na nachalnom etape pedagogicheskoj deyatelnosti. Tendencii razvitiya nauki i obrazovaniya. Samara,, 63 (6), 114–118. http://doi.org/10.18411/lj-07-2020-219.
Parslou, E., Rej, M. (2003) Kouching v obuchenii. Prakticheskie metody i tehniki. SPb. : Piter.
Makarenko, R. (12.11.2015) Rozrobka systemy nastavnytstva. Etapy formuvannia nastavnytstva. Retrieved from IQholding: https://bit.ly/3bQFygy.
Teriukhanova, I. M., Drozach, M. I., Stulpinas, N. K. (2017) Problemy ta perspektyvy rozvytku nastavnytstva v Ukraini. Socioprostir, 6, 31–38. Retrieved from: https://bit.ly/3qtPV2r.
Burachek, I. V., Yarmoliuk, D. I. (2019) Kouchynh na pidpryiemstvi: obgruntuvannia efektyvnosti. Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk, 5 (16), 126–132. https://doi.org/10.32840/2522-4263/2019-5-20.
Guzeev, D. N. (2020) Metodologiya kouchinga: osnovnye ponyatiya i idei. In Valiullin, L. M., Vostruhin, N. V. (eds) Kouching: metodologiya, nauchnye osnovy i professionalnaya etika : sb. dokl., st., tekst. vyst. uchastn. nauchn.-prakt. onlajn-konf. Associacii russkoyazychnyh kouchej, 14 noyabrya 2020 g. (pp. 54–58) Moskva : Znanie-M. http://doi.org/10.38006/907345-57-7.54.58.
Kornienko, E. A. (2020) Marketing-kouching v provedenii strategicheskih sessij kak instrument poiska tochek rosta v biznese pri ogranichivayushih psihologicheskih barerah. Marketingovye kommunikacii, 4, 284–292. http://doi.org/10.36627/2619-1407-2020-4-4-284-292.
Lypych, L., Khylukha, O., Kushnir, M. (2020) Kouchynh yak forma rozvytku «miakykh» kompetentsii pratsivnykiv pidpryiemstva. Naukovyi pohliad: ekonomika ta upravlinnia, 2 (68), 140–146. http://doi.org/10.32836/2521-666x/2020-68-25.
Fedorova, Yu., Bantush, L., Udovikova, N. (2020) Kouchynh yak efektyvnyi instrument upravlinnia proiektnymy komandamy. Adaptyvne upravlinnia: teoriia i praktyka. Ekonomika, 9 (18). http://doi.org/10.33296/2707-0654-9(18)-13.
Radchenko, V. (2019) Mentorstvo v systemi pisliadyplomnoi osvity likaria. Medychna osvita, 1, 116–120. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.1.10094.
Zastavniuk, L. I., Zavadska, R. O. (2020) Reversyvne nastavnytstvo yak efektyvnyi upravlinskyi instrument pidvyshchennia kvalifikatsii ta adaptatsii personalu v suchasnykh orhanizatsiiakh. Infrastruktura rynku, 48. https://doi.org/10.32843/infrastruct48-25.
Asukaa, E. S., Halarib, C. D., Halari, M. M. (2016) Mentoring in medicine: A retrospective study. American Scientific Research Journal for Engineering, Technology and Sciences, 19 (1), 42–52. Retrieved from: https://bit.ly/3kgX3en.
Bozeman, B., Feeney, M. K. (2007) Toward a useful theory of mentoring: A conceptual analysis and critique. Administration & Society, 39 (6), 719–739. https://doi.org/10.1177/0095399707304119.
Smirnov, S. (2019) Formalnyi mentorynh u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh ofitseriv zapasu. Aktualni problemy humanitarnykh nauk, 2 (22), 111–115. Retrieved from: https://bit.ly/3qiPAPM.
Youde, A. (2020) E-tutoring. In The Emotionally Intelligent Online Tutor: Effective Tutoring in Blended and Distance Learning Environments (1st ed.) (pp. 1–10). Routledge. http://doi.org/10.4324/9780429322389-1.
Lazrag, M. (2020) A Multi-agent Architecture for an Intelligent Tutoring System. Journal of Advanced Research in Dynamical and Control Systems. Institute of Advanced Scientific Research, 12 (04-Spec. Issue), 997–1000. http://doi.org/10.5373/jardcs/v12sp4/20201572.
Krásna, S, Barnová, S. (2019) E-coaching,e-mentoring and e-tutoring in working activities of a university teacher. Conference: Konference ČPdS 2019: Vysokoškolský učitel — vzdělávání, praktiky, pozice. Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. Retrieved from: https://bit.ly/3CTU17c; http://doi.org/10.7441/vu.2019.4.
Ivanik, O., Karavai, A., Havinek-Daharhuliia, M. et al. (2015) Rivnyi rivnomu: posibnyk dlia mentoriv. Kyiv : Insha osvita. Retrieved from Instytut suspilnykh initsiatyv: https://bit.ly/2YlY1ya.
Leonova, O. (06.02.2019) Osnovy HR: onbordynh/adaptatsiia personalu. Retrieved from Hurma: https://bit.ly/3C4uY09.
Reverso context. (N.d.) Retrieved from: https://context.reverso.net.
Irby, B. J. (2018) Editors Overview: Differences and Similarities with Mentoring, Tutoring, and Coaching. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 26 (2), 115–21. http://doi.org/10.1080/13611267.2018.1489237.
Mihajlova, I. (2018) Kouching, mentoring, nastavnichestvo. shodstva i razlichiya. Vestnik Associacii russkoyazychnyh kouchej, 3, 22–27. Retrieved from Associaciya russkoyazychnyh kouchej: https://bit.ly/3o5jKmV.
Babina, N. I. Zastosuvannia kouch instrumentiv v upravlinni personalom ukrainskykh pidpryiemstv hotelnoho servisu. In Zhyhirii, A. A. (ed.) Teoretychni, naukovo-metodychni ta prykladni zasady efektyvnosti funktsionuvannia i rozvytku pidpryiemstv (pp. 374–392). Berdiansk : BDPU, 2016. ISBN 978-617-7291-79-3.
Deloitte 2021 Global Human Capital Trends Report. (N.d.) Retrieved from Deloitte Touche Tohmatsu: https://bit.ly/3keZFtk.